באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

בחירת גן ילדים פרטי – צ'ק ליסט

אם במאמרים קודמים דיברנו באופן פרטני על נקודות שונות בבחירת גן ילדים או פעוטון, הנה סיכום, שיאפשר לכם להכין סוג של 'רשימת מכולת' ליום הביקור בגן

בדיקות מנהלתיות – חלק מאלה אפשר גם בשיחת טלפון מקדימה:

– האם לגן הילדים יש רשיון עסק? לא כל פעוטון מתנהל עם רשיון עסק, וישנם 'מוסדות' ותיקים המתנהלים מבתי מגורים ואין להם רשיון. בגלל הפעילות כעסק באזורי מגורים, חייבים הגנים לקבל אישור לשינוי ייעוד. אישורים כאלה לא ניתנים בקלות, וגנים ופעוטונים רבים מתנהלים על בסיס רשיון זמני – רשיון שיכול להנתן לתקופה של עשר שנים, לעיתים.

– האם לגן יש ביטוח? חובה שיהיה ביטוח. זה אחד הדברים הבסיסיים שאתם חייבים לבדוק, כולל, אגב, ביטוח לכם ההורים, כשאתם מבקרים בגן. מטבע הדברים, תאונות קורות גם בגני ילדים. ודאו שלגננת יש ביטוח צד ג' ותאונות אישיות בהן מעורבים הילדים – כולל תאונות שיניים.

– לוח חופשות: האם הגננת עובדת לפי לוח החופשות של משרד החינוך? מהם ימי הבחירה שלה? אלה יחייבו אתכם להערכות מוקדמת. מה קורה בחופשת הקיץ?

– מהו שכר הלימוד בגן? יש גנים גדולים, עם צוות גדול ותקורות גבוהות. יש גנים עם דרישות צנועות יותר. טווח המחירים הוא בין 1800 – 2500 ש"ח בחודש, אבל ישנם גני ילדים ששכר הלימוד בהם גבוה יותר. קיבעו לכם מסגרת תקציבית ואל תחרגו. זיכרו שישנן עוד הוצאות במהלך השנה – חגיגות שונות, ימי הולדת…

גן ילדים פרטי

בנוסף על אלה, הנה כמה דברים לבדוק עם בעלי גן הילדים או הפעוטון, עליהם הרחבנו כבר במאמרים אחרים על גנים ופעוטונים:

– עזרה ראשונה ובטיחות: האם צוות הפעוטון עובר או עבר הכשרות? האם ישנה קופסת עזרה ראשונה בגן? האם גן הילדים נתון לפיקוח של גוף בטיחות חיצוני?

– מהו מצב המתקנים בגן: האם הצעצועים שלמים ומתוחזקים היטב?
– מהו מגוון המתקנים בגן הילדים?
– מהו הגודל הפיזי של חלקו הפנימי של גן הילדים או הפעוטון? כמה ממנו זמין למשחק?
– מהו השטח של גינת המשחקים? האם גינת המשחקים מוצללת כהלכה?
– האווירה בגן: האם היא טובה? האם הילדים רגועים? נקיים?
– בידקו מה וותק צוות המטפלות והסייעות בגן הילדים
– בקשו רשימת הורים ודברו עם שניים-שלושה זוגות לפחות.

לסיום – הכי חשוב: האם יש לכם כימיה עם הגננת? אם לא הצלחתם – בני הזוג והילד – להרגע בנוכחותה ולהתחבר אליה, הגן יכול להיות פנטסטי, אבל תמיד תהיה לכם 'אותה הרגשה'. חשוב לתת עוד צ'אנס ולבקר שוב בגן הילדים או בפעוטון, אבל אם אתם או ילדכם לא הסתדרתם – חפשו גן ילדים אחר.

מצאו גן ילדים בכל אזור בארץ מתוך אינדקס >> גני ילדים בזק 144

LEAVE A RESPONSE