באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

תינוק אוכל

5 סימנים שהתינוק שלך כנראה אכל מספיק

תינוק אוכל

אחת הדאגות הכי ידועות, ואולי גם אלו שיש עליהן הכי הרבה בדיחות היא האם הילד שלי אכל מספיק. זו דאגה שמלווה הורים אפילו שהילד בן 20 ולא כל שכן, שמדובר בשנותיו הראשונות בעולם, כאשר העולל הקטן עדיין אינו יכול לדבר ולהבהיר בדיוק מה הוא חש. אז איך תדעו בכל זאת שאכן התינוק היקר שלכם אכל מספיק?הנה 5 סימנים שיסייעו לכם לזהות.

1. תינוק שבע הוא תינוק שישן טוב

אחד המדדים הטובים ביותר כדי לדעת האם הילד שלכם אכל מספיק, הוא עד כמה הילד שלכם רגוע שעה-שעתיים לאחר האכילה ובמיוחד בזו הסמוכה לשעות השינה הקבועות שלו. אם העולל לאחר הארוחה ישן טוב, שינה מלאה מבלי שהוא מתעורר בלילה עצבני, זהו סימן שהוא אכל מספיק. בדיוק כמו אצל מבוגרים, כאשר תינוק נשאר רעב הוא חסר סבלנות עצבני ובוכה יותר. אם התינוק שלכם מראה סימנים כאלו לאחר ארוחה, כדאי לנסות לתת לו לינוק עוד קצת או לתת לו עוד מנה קטנה של תמ"ל כדי להשלים את הכמות החסרה.

2. אחרי ארוחות בשעות העירנות שלו, הוא חוזר לשחק ולחקור את העולם

עוד סימן לכך שהעולל אכל ככל הנראה מספיק, הוא רמת העניין והסקרנות שלו במקרה הזה, תינוק שאכל יותר מדי, יהיה רדום מאוד ולא יגיב למשחקים סביבו וסביר להניח שגם זמן קצר אחרי הארוחה יפלוט את השאריות שהן מעבר לכמות שהוא יכול לעכל. סביר להניח שיגלה גם סימני התפנקות על הידיים. בקצה השני של המתרס, אם התינוק לא אכל מספיק הוא לא ישתף פעולה עם הניסיון לגרום לו לשחק ולא יביע סקרנות. יתכן שגם יהיה לא שקט ויבכה יותר מהרגיל. בגדול אפשר לומר כי עודף אוכל גורם לכבדות, לעייפות ולפליטות ואילו מעט מדי אוכל גורם לעצבנות וחוסר שקט.

3. התינוק לא רק מפריש נוזלים

עוד מדד לכך שתינוק אוכל כמו שצריך הוא כמות היציאות שלו ואיכותן. תינוק שבעיקר ממלא את החיתול שלו בנוזלים, ככל הנראה לא אוכל מספיק או אינו סופג את המזון שלו טוב וזו בהחלט סיבה לדאגה…..אם לתינוק יש יציאות שאינן שלשול והוא אינו מראה סימני כאב בעת הפרשתן, סימן שהוא אוכל מספיק וגם שמזון שלו מותאם אליו והקיבה מסתגלת אליו. שימו לב שאם היציאות של התינוק אינן סדירות, נוזליות או בעלות צבע מוזר- הדבר מעיד על בעיה ומטוב לגשת לרופא לבדיקה.

4. התינוק מתפתח וגדל לפי כל הסקאלות המומלצות

המדד אולי הכי ברור אבל שגם אותו צריך לציין הוא מדד טיפת חלב. בחודשים הראשונים להתפתחות של העולל, הוא נדרש להגיע באופן סדיר לטיפת חלב לבדיקות ושקילה. אם לפי כל הבדיקות והשקילות נראה שהעולל ממצה את מלוא פוטנציאל הגובה והמשקל שלו ונמצא בסקאלות המתאימות, הרי שכנראה הכל בסדר והוא אוכל בכמות שהוא צריך לאכול.

5. ניתן להעזר בנוסחאות הקבועות בהן עושים שימוש בטיפת חלב

אם אתם מאכילים את ילדכם בתחליף חלב לתינוקות, ולא בטוחים האם צריך להגדיל את הכמות לאורך הזמן או כמה בדיוק התינוק צריך לאכול  ב- CC , ניתן להעזר גם בנוסחה שבה משתמשים בטיפות חלב שהיא משקל הילד+150 CC  לחלק ל-8 ארוחות ביום. שוב, חשוב לזכור שאומנם הנוסחה נותנת מספר מדוייק, אך אין זה אומר שזו הכמות המדוייקת שיש לתת לעולל שלכם. לכל תינוק יש תאבון אחר וכמות משלו שהוא יכול ויביע עניין לצרוך ויש להתחשב קודם כל בדברים הללו.
לסיכום, זכרו- גם אם התינוק לא סיים את מלוא הכמות שנתתם לו בבקבוק, זה בסדר ואין להתרגש או לנסות לדחוף לו שוב ושוב את מה שנשאר. לכל ילד מנגנון מובנה של רעב ושובע וכאשר הם מראים סימנים שאינם רוצים יותר, כבדו זאת- גם אם נראה לכם שאכל כמות קטנה במיוחד.

LEAVE A RESPONSE