באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

מי רוצה להיות קוסם?

קלפים

"אם מתחשק לך לפעמים
לפתוח לרגע את דלת הקסמים
בוא ואתן לך מפתח,
תיכנס ותהיה אורח"…

את השיר הזה מכיר כל מי שהיה ילד בראשית ימי הטלויזיה הלימודית. הסדרה עסקה יותר בנושא "זהירות בדרכים" מקסמים אבל עדיין היה לה הקסם שלה. כמה פעמים צפיתם בקסם (בהופעה, טלויזיה או יוטיוב) ושאלתם את עצמכם: "אבל איך הוא עושה את זה?" יכול להיות שניחשתם נכונה, אולי אפילו הצלחתם לשחזר את זה. בערך.

יש משהו מיוחד במופע קסמים. כולם יודעים שאין לקוסם כוחות מיוחדים באמת, כולם יודעים שהכשרון היחידי שלו הוא להדהים ובכל זאת נהנים מהופעת קוסם טובה.

לא פעם מצאתי את עצמי רוצה להיות "שם". לעבור ממצב של "צופה" למצב של "מציג". אז למדתי כמה טריקים מחברים ומסרטוני יוטיוב אבל תמיד הרגשתי שמשהו חסר. מישהו שינחה אותי באופן אישי, יצביע על שגיאות ויעזור לי להפוך את הביצוע למושלם. לימוד קסמים הוא לא עסק פשוט. רוב אמני הקסמים בישראל נסעו לחו"ל ללמוד מהטובים ביותר.

זה גם לא עסק זול. שיעור בודד אצל קוסם מומחה יכול לעלות יותר מפגישה אצל פסיכולוג וכשמדובר בקסם מורכב -הרבה יותר.
הפתרון? חוג העשרה ללימודי קוסמות.

אמן האשליות אלחנן בר מציע חוג ללימוד קסמים. חוג הוא מסגרת מחייבת פחות ולרוב גם עולה פחות ולמרות זאת מעביר החוג הוא אדם מקצועי העוסק בתחום. חניכי החוג אמנם טועמים "על קצה המזלג" מהתחום אבל לפעמים זה כל מה שצריך כדי לבנות בסיס לימודי איתן ולהפעיל את הרצון להפוך לקוסם מקצועי.

לא צריך להיות נצר להארי הודיני או בעל כשרון מיוחד כדי להתחיל. הסדנה מתחילה בקסמים פשוטים ומשיכה במורכבים יותר כך שבוגר החוג יוכל להפתיע את הסובבים אותו בלהטוטים ואשליות.

זו לא אשליה – אמיתי לגמרי.

בנימה אישית: אני מאוד אוהב את הקסם "כדורים וכוסות" של פן  & טלר. הצלחתי לשחזר אותו בבית וגם מי שהכיר את הקסם נהנה. לפעמים אפילו יותר ממני.