באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

דיוור אלקטרוני מוצלח מבוסס על הכרת הפחדים של הלקוחות שלכם!

אתם מרגישים כל כך קרובים למטרה, אבל כאילו יש משהו שמעכב את הנמענים שלכם, משהו  לא ברור מרתיע אותם (בהנחה שלא שילבתם תמונה של דובי גל באתר). כנראה יש משהו במסר של הניוזלטר שלכם שמפחיד אותם.

הרעיון של הכתבה הזו הוא פשוט, אנחנו טוענים שאם תכיר את הפחדים של קהל הלקוחות שלכם – תוכלו להשתמש בהם ולהסיר התנגדויות, וכך להוביל אותם לבצע את התגובה הרצויה לכם דרך מערכת הדיוור האלקטרוני (יצירת קשר, השארת פרטים, הצטרפות למועדון לקוחות, לייק בפייסבוק או כל תגובה אחרת). לפחדים יש ערך אבולוציוני, הם עוזרים לנו לשרוד בעולם – הם מרחיקים אותנו מסכנות ואסונות. ללא פחדים מסוימים תוחלת החיים שלנו הייתה נמוכה הרבה יותר.

העניין הוא שמאחר וכולנו בני אדם, אנחנו שותפים גם לאותם פחדים!
אז נכון, יש פחדים ייחודיים לאנשים מסוימים, כאלו שאין לכל אחד, למשל פחד גבהים או פחד מג'וקים (אם לבעלי היה פחד מג'וקים – לא היינו יכולים להיות ביחד). אבל קיימים פחדים המשותפים לכל בני האדם: למשל הפחד "לא לצאת פראייר", והוא נכון במיוחד לנו, הישראלים. ואם תזכרו את הנתונים הללו תוכלו להשתמש בדיוור אלקטרוני באופן חכם שיניב עבורכם המון תועלת.

אקסיומה: מקורם של רוב הפחדים שלנו נעוצים אי שם בילדות…
הפחד לבזבז סתם כסף – פלשבק לילדות: אתה נמצא בקניון וראית את המכונה שמאפשרת להרים צעצועים בתמורה לכמה שקלים בודדים. אתה יודע בדיוק איזה צעצוע אתה רוצה, אתה משלשל את דמי הכיס שלך, שקל אחרי שקל, מקווה שהפעם המלקחיים הארורים האלו יצליחו להעלות את הצעצוע המגניב. זה נראה כל כך קל, כל מה שצריך לעשות זה לשים עוד שקל…אבל אתה לא מצליח לתפוס שום צעצוע ודמי הכיס שלך נעלמו כליל…

נכווית בפעם הראשונה בחייך!!! עכשיו גם אין בידך צעצוע וגם אין דמי כיס.
הפחד שיעשו ממך צחוק – אתה בן 7, יושב עם ההורים שלך בערב ורואה טלוויזיה. לפתע אתה רואה פרסומת לצעצוע חדש. אתה בטוח שהצעצוע הזה ישנה את חייך, הוא כל שחלמת עליו ועוד הרבה יותר מזה. איכשהו שכנעת את ההורים לרכוש לך אותו ליום הולדת שמגיע ממש עוד שבועיים. סיפרת לחברים שלך, לילדי הכיתה, לחברייך לחוג ולמשפחה שאתה עומד להיות בעל הצעצוע המגניב ביותר בעולם. כאשר הרגע הגדול מגיע וההורים שלך מגישים לך את הצעצוע, אתה מגלה,  לצערך הרב, שמדובר בצעצוע מעפן. הוא לא באמת מתקפל לצורת שקרניק (מהרובוטריקים) והוא יכול לנסוע רק לאחור.

נכווית בפעם השנייה בחייך!!! הראית את הצעצוע החדש לחברים ומאחר והצבת רף ציפיות גבוה – כל החברים צחקו על הצעצוע המעפן שקיבלת!
הפחד לצאת מטומטם –  עד הפרסומת החדשה של תלמה, אימא שלך לא הצליחה לשכנע אותך לעבור לדגנים אחרים. אתה אוהב את הקורנפלקס שלך בטעם שוקו, ואתה וקינמון לא הולכים ביחד. הלכת לחבר וראית שאצלם בבית אוכלים דגנים מיוחדים ובתוך קופסת הדגנים יש מכונית יפה להרכבה. שמת לב שמדובר בדגני קינמון ואמרת לעצמך שתלמד לאהוב קינמון עם הזמן. ביקשת מאימא שלך לרכוש את הקורנפלקס החדש עם הקינמון והמכונית, והבטחת לה שתאכל את כל הדגנים בקופסה, בכל בוקר. היא רכשה עבורך את הקינמונים, אכלת אותם ולא נהנית בכלל ולבסוף גם הגעת להפתעה שבתוך הקופסה. מצאת איזה טרול להרכבה, אבל מכונית – אין!!!

נכווית בפעם השלישית!!! גם אין לך את דגני השוקולד שאתה אוהב וגם אין לך מכונית אדומה להרכבה. אתה מרגיש שיצאת טמבל.
הפחדים הללו מלווים אותנו מילדות ועד חיינו הבוגרים והם מזהירים אותנו מסכנות, כאמור. אם תכירו היטב את הפחדים הקמאיים, הראשוניים הללו, שמשותפים לכולנו ותוכלו לספק להם מענה בדיוור האלקטרוני, הרי שתצאו מרוויחים ובגדול. התפקיד שלנו הוא להרגיע את הנמענים ולמזער עד כמה שניתן את כל החרדות האלו. כאנשי שיווק אסור שהנמענים (הלקוחות הפוטנציאלים שלנו) שלנו ייזכרו בכוויות שנצרבו בילדותם!!!

נכתב בשיתוף עם VIPlus – מערכת דיוור מקצועית.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

LEAVE A RESPONSE

אולי יעניין אתכם גם