באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

כמו תמיד וכמו בכל מקום, בירוקרטיה היא חלק בלתי נפרד מהחיים הבוגרים שלנו. לחלקנו יש את המזל להתעסק בה כמה שפחות וחלקנו צריכים לשנס מותניים ולנסות להתמודד בגבורה עם הטרטור הלא כל כך נעים הזה.

בנושא הספציפי של קבלת תו נכה, יש כמובן לא מעט תנאים ופרוצדורות והליכים שיש לעבור על פני תקופה שבדרך כלל מתמשכת עד שהבקשה לתו מאושרת ובמקרים רבים יכולה להתיש את אלה הזקוקים לו מאוד כדי להמשיך ולתפקד בחברה ולחיות בכבוד ובנוחות מקסימלית בהתחשב בנסיבות.

קבלת תו נכה איננה מוגבלת עבור אלה המוגדרים נכים בלבד, כלומר, גם קשישים הזקוקים לעזרה גופנית והליכתם אינה מהירה או יציבה כשהייתה, יכולים להגיש בקשה לקבלת תו נכה. אגב, לא מדובר רק במצבים בריאותיים גופניים או פיזיים אלא גם מנטליים.

למעשה, כל מצב רפואי אשר מונע מאדם מבוגר לנהל חיים תקינים ככל האפשר – ללכת לעשות קניות של מצרכים בסיסיים לבית, לגשת לקופת החולים, להגיע לפעילות במרכז הקהילתי, לצאת לסידורים בבנק וכן הלאה – הוא למעשה עילה אפשרית לקבלת תו נכה, שיכול להקל מאד בביצוע שלל הפעולות האלה.

בחיים של כולנו כמעט, מגיע השלב שבו צריך לדאוג להורינו או אהובינו אשר מגיעים לגיל שבו הם מתחילים להתקשות בביצוע פעולות יום יומיות פשוטות ושגרתיות. רגעים שבהם פתאום ללכת לרכוש תרופה לצינון או לגשת לבצע בדיקות רפואיות או אפילו לרדת למטה לזרוק את שקית האשפה, מצריך סיוע ותמיכה פיזית.

זה יכול להיות להיות קשיים הנובעים ממחלות שונות החל מאלצהיימר, פרקינסון, שיגרון, בעיות עצבים, קוצר נשימה, בעיות בראייה וכלה במגבלות תנועה ההופכות אותה לאיטית עד מאד. כולנו היינו רוצים להיות שם למענם ולעזור ככל האפשר ואחת הדרכים להקל עליהם וגם לעזור לנו לעזור להם, הם תו נכה.

> קליק לקבלת ייעוץ מעורך דין רשלנות רפואית

מדוע בעצם תו נכה עוזר לנו לעזור להם? יש אפשרות לקבלת תו נכה עבור 2 רכבים – רכבו של הקשיש ורכב נוסף של בן משפחה קרוב או חבר או מטפל/ת. במידה ולקשיש אין רכה כלל, התו יכול להינתן לאותו קרוב משפחה או חבר.

תו הנכה מזכה את בעליו במספר הקלות מועילות: היתר להחנות את הרכב במקום שאינו מותר ואף אינו מוגדר כלל כחנייה (כולל מדרכות למשל), בהתאם לתנאי חוק החניה לנכים. כמו כן, ניתן כמובן להחנות בחנייה המסומנת לנכים בלבד והממוקמת לרוב בקדמת המקום וקרוב ככל האפשר לכניסה.

בנוסף, ניתן לקבל פטור על תשלום עבור חניה במקומות ציבוריים כגון דואר, קופת חולים, בנק, בית משפט, מרכזים קהילתיים, מספרה, מסעדה, פארק, מכולת וכדומה. תו הנכה מאפשר גם שימוש בנתיב המיועד לתחבורה ציבורית בלבד וכן אגרת רישיון הרכב מופחתת בשיור של עשרות אחוזים. בפרקטיקה, במקום לשלם מאות ואף אלפי שקלים על תחזוקת הרכב ואגרת הרישיון, התשלום הינו 26 שקלים בלבד ותקף גם לגבי הרכב של בן/ת הזוג, או האפוטרופוס.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם