באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

חדר בריחה – 4 עצות הזהב לעבודה הנכונה ביותר

עולם חדרי הבריחה נפתח והתפתח בסערה בשנים האחרונות בישראל, וכיום, קשה למצוא אנשים שלא שמעו או שיחקו בחדר. מאות אלפי שחקנים מבקרים בחדרים מידי חודש, ומעבר לכך, הקהל מתרחב והמספרים גדלים מדי שנה.

באופן שאולי קצת מפתיע, לצוות מהנדסים מIntel לא תמיד יהיה יתרון גדול מאשר קבוצת תיכוניסטים, האתגר בחדר בריחה הוא מיוחד, הוא כמעט ולא מצריך זכרון או ידע כללי, והדגש העיקרי שלו מבוסס על ניתוח המידע הנמצא ומצריך שיתוף פעולה ועבודת צוות נכונה.

ולכן, מתוך הסתכלות באלפי קבוצות, ובחינה של עשרות אלפי שחקנים, אספנו עבורכם את ארבעת עצות הזהב, שיעזרו לכם לתפוס את המושכות בחדר, ולקדם אתכם ואת החברים שלכם לעבודת צוות נכונה בחדר בריחה.

1.לאסוף את כל הדברים לנקודה אחת בחדר –

חדרי בריחה מלאים בעשרות אלמנטים קטנים ופרטי מידע, מכיוון שלרוב יש צורך להצליב את המידע והרמזים הנאספים בחדר, אחד העיכובים השכיחים בהפעלות, נובע מהפיזור שלהם על ידי השחקנים.

אין דבר יותר מתסכל עבור מפעילים בחדרי בריחה כשהם רואים את השחקנים מתקשים, כשאחד השחקנים פשוט אוחז בפתרון בידו, או שהוא החזיר אותו למקום כי הוא חשב שהוא לא רלוונטי.

מפעילים רבים ניסו את מזלם בהעברת המסר על ידי כוח המחשבה, עד כה ללא תוצאות.

ולכן, במקום לנסות ולהיצמד לאלמנטים עד שמגיעים לפתרון, כדאי להכריז על מקום מוסכם שבו ייאספו כל האלמנטים והרמזים במהלך המשחק, וכך ניתן יהיה לפתור את החדר כשכל המידע זמין לכך אורך הדרך.

ניתן גם להכריז על מקום נוסף, שיהיה המקום אליו מעבירים את האלמנטים והחידות שכבר נפתרו.

2. לעבוד לאט –

לשחקנים יש את הנטייה להאמין שהם יבצעו את הזמן המהיר ביותר בחדר, אם הם ינסו לזוז מהר ככל האפשר. אך בחדר בריחה האתגר הוא אינטלקטואלי, החידות מצריכות עיבוד מידע וניתוח נתונים, זה קצת משול לאדם שינסה לפתור חידת חישוב בזמן שהוא קופץ בחבל. אפשרי כמובן, אבל, למה לעזאזל?

קצת כנגד ההיגיון, דווקא הקבוצות שעובדות לאט יותר, מצליחות הרבה יותר לפתור את החדרים בזמן הטוב ביותר.

3. לנסות לחשוב כמו בעל החדר –

לא פעם, שחקנים מבצעים בחדר פעולות שמסכנות את תקינות החדר, וחמור מכך, את מצבו הבריאותי של המפעיל, כגון קילוף פוסטרים, שפיכת נוזל לרצפה או, מפעם לפעם, שבירת קירות. גם במצבים פחות מוגזמים, שחקנים יכולים למצוא את עצמם מנסים להשתחל למרווחים לא הגיוניים, או להפוך שולחנות ורהיטים כבדים.

העצה השלישית אפוא, היא לנסות לחשוב על הדברים שהגיוני שבעל חדר יכניס כחלק מהמשחק. לחדרי בריחה יכולים להיות משחקים רבים ביום, וסביר להניח שהם ימנעו מהזזת רהיטים כבדים בכל משחק, ניקיון השטיח בכל שעה או חיבור פוסטרים מקולפים. על דלתות רבות תוכלו לראות סימנים שיוכלו להורות לכם שהדלתות האלו לא אמורות להיפתח כגון דבק, ברגים או מגנט. וכך גם לאלמנטים שאתם לא אמורים לתלוש.

4. לשתף את חברי הקבוצה בכל התקדמות –

שיתוף הפעולה הוא אולי הדבר החשוב ביותר בעבודה נכונה בחדר בריחה. שחקנים רבים עדיין רואים את המשחק כמעין תחרות עם חבריהם, ועובדים ללא שום תיאום כמעט. לא פעם הדבר הוביל למצבים רבים, ששחקנים לקחו אלמנטים שעיכבו אותם במהלך כל החדר, רק מכיוון שהם לא ידעו שהם כבר שומשו לאחת החידות. יתרה מזאת, הדבר מוביל למצב שבו שחקנים רבים בחדר חוו רק חלק מהחידות, מכיוון ששחקנים אחרים פתרו אותם לבד. ההמלצה החמה שלנו, היא להמתין, על אף שכבר הבנתם את הפתרון, ולקרוא לחברי הקבוצה על מנת לעדכן אותם בהתפתחויות. זה יעזור לכם רבות לביצוע החדר, ויתרום רבות להנאה שלכם ושל השחקנים האחרים.

ובכן, אלו ארבעת עצות הזהב.

אם תשלטו בהם, תוכלו להוביל ולהרשים את חבריכם במהלך המשחק, ולמקסם את החוויה הקבוצתית בביקור הבא שלכם בחדר בריחה.

המאמר הועלה באדיבות פאזלס – אם אתם מחפשים חדר בריחה לקבוצות בראשון לציון, המתחם הזה יכול להיות מושלם עבורכם, המתחם מכיל כמה מהחדרים הטובים בארץ, ומאפשר כניסה לקבוצות של עד 25 שחקנים.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם