באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

ספירולינה – מזון העל הקדום ביותר על פני האדמה

לפני כעשור, פלוס או מינוס, פרצה לתודעה הציבורית בקולות תרועה רמים, הספירולינה. הספירולינה הייתה אחת מבין המזונות הראשונים שהוגדרו כ"מזון על" והבטיחו ערימות של בריאות ושלווה לכל הצורך ממנה. מה לא טענו בשבחה – היא מעוררת, מעניקה אנרגיות ויכולות ריכוז משופרות, היא מנקה את הדם ומורידה את רמות השומנים, היא עשירה בערכים התזונתים החיוניים ביותר לגוף ויש בה כל הויטמינים והמינרלים שבגוף שלכם צריך פחות או יותר. נשמע חלומי, ללא ספק.

מגשי פירות מעוצבים מבית פרוטיז

למעשה, עד היום ספירולינה מככבת כאחד ממזונות העל המוצלחים והבריאים, כך שייתכן שכל התיאורים הנהדרים שהוזכרו לעיל מבוססים לחלוטין על המציאות. כמו תמיד, זה משהו שלא כל כך פשוט לבדוק, ועד היום לא לגמרי ברור האם תוספי מזון באמת מסייעים לגופנו ומשפרים את בריאותו או שמא מדובר בתופעת פלסיבו? האם כשיש שיפור זה באמת בגלל התוסף הספציפי שנטלנו ולא בעקבות משהו אחר? וכן הלאה. אבל בינינו, למה להתווכח אם משהו גורם לנו להרגיש יותר טוב?

אז מי את בעצם, ספירולינה?

אז קודם כל, השם המעט מוזר שלה מגיע מצורתה המזכירה סליל או גדילים מסולסלים זעירים ליתר הדיוק. שנית, מדובר באצה כחולה-ירוקה הנחשבת לאחד מהמזונות העתיקים ביותר על כדור הארץ. כדי להכנס לרשימה המכובדת של "מזונות על", היה עליה להכיל את המינרלים והויטמינים החיוניים ביותר לגופנו בכמות גדולה הרבה יותר משאר המזונות "הרגילים" – מה שלכאורה היא עושה בהצלחה יתירה.

אז מה יש בה בעצם ולמה בדיוק היא מועילה? ובכן, הספירולינה נחשבת מקור מצוין לחלבון מלא. היא מכילה כמויות גדולות של ברזל, בערך אותה כמות שיש בבשר אדום. הפיגמנטים הכחולים והירוקים מסייעים בניקוי הדם, הכבד ומערכת העיכול וכן בחיזוק המערכת החיסונית. בכך יסייעו גם נוגדי החמצון אשר היא מכילה בכמויות גדולות, זה מהסיבה שספירולינה קיימת משחר החיים על כדור הארץ והייתה צריכה לשרוד את הקרינה החזקה של השמש.

נוסף על היתרונות שצוינו עד כה, נטען עוד שהיא עשירה בסידן, אבץ, מגנזיום, ויטמינים מקבוצת B וחומצות אמינו. ערכה הקלורי נמוך והיא תורמת בהורדה של רמות הכולסטרול הרע. עם זאת, ספירולינה היא לא מזון שאפשר לאכול כמה שבא לנו ובכמויות, מסתבר. מעבר לזה שאף מומלץ להתייעץ עם רופא, ידוע כי ספירולינה מכילה ויטמין K למשל אשר מסייע בקרישת הדם ולכן אלה הנוטלים תרופות לדילול הדם – ככל הנראה רצוי שלא יצרכו ספירולינה. מלבד זאת, מאחר והיא אצה של מים מתוקים, היא אינה מכילה יוד, החיוני אף הוא לגופנו. כך או כך, כמויות קטנות ומינון נכון של מזון בריא מעולם לא פגעו באף אחד (עדיין!), ולאחר בדיקה מול רופא, תמיד כדאי לבדוק אם יש מזון בריא שיכול לעזור לגופכם להמשיך בעבודתו הנאמנה.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם