באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

טיפים לבחירת עורך דין תאונות דרכים

תאונות דרכים מתרחשות מדי יום בארץ ובעולם, ולצערנו כולנו עלולים להיפגע בתאונות דרכים – בין אם כהולכי רגל ובין אם כנהגים. בכל שנה מתרחשות כ-77 אלף תאונות עם נפגעים, וישנם בין 300 ל-350 הרוגים מדי שנה כתוצאה מתאונת דרכים.

תאונות דרכים הן אירוע משנה חיים, העלול לגרום נזק פיזי ונפשי רב ולהוביל לאובדן כושר עבודה. אם חוויתם תאונת דרכים, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות דרכים שיפעל מול חברות הביטוח על מנת שתקבלו את הזכויות והפיצויים המגיעים לכם. הנה לפניכם כמה טיפים לבחירת עורך דין תאונות דרכים.

תחום התמחות

גם אם אתם מכירים עורך דין מצוין שעושה את עבודתו נאמנה, הוא לא יתאים לניהול התיק המשפטי שלכם אם אינו מתמחה בתחום דיני נזיקין, נזקי גוף ותאונות הדרכים. עורך דין לתאונות דרכים אמור להיות בקיא בכל חוקי המשפט בתחום תאונות הדרכים, כך שיוכל ללוות אתכם בוועדות הרפואיות השונות ובדיונים בבתי המשפט במידת הצורך ויעניק לכם את הייצוג המשפטי הטוב ביותר.

המלצות וחוות דעת

עורך דין מתמחה בתאונות דרכים

חשוב מאוד לבדוק המלצות וחוות דעת על עורך הדין. בחנו המלצות ברשתות החברתיות ובגוגל, ובדקו האם למישהו בסביבתכם הקרובה יש המלצות על עורך דין תאונות דרכים. בנוסף לכך, ניתן לבקש מעורך הדין טלפונים של לקוחות קודמים, על מנת לבחון מהי מידת שביעות הרצון שלהם מהייצוג המשפטי שקיבלו. השמצות על עורכי דין הם תמרור אזהרה. ייתכן כמובן שההשמצות חסרות בסיס, אך מוטב לבדוק היטב את עורך הדין לפני חתימה עמו על חוזה התקשרות.

ניסיון

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. לכן, בבואכם לבחור עורך דין שייצג אתכם במקרה של תאונות דרכים, חשוב לוודא שלעורך דין יש ניסיון רב בתחום. עורך דין מנוסה, שיש לו ותק מקצועי וניהל תיקים רבים בתחום תאונות דרכים, ידע כיצד לפעול על מנת להשיג עבורכם את מלוא הזכויות והפיצויים להם אתם זכאים.

שכר הטרחה

חשוב לדעת ששכר הטרחה שעליכם לשלם לעורך דין תאונות דרכים, הוא קבוע בחוק (חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים 1975). אם התיק נסגר ללא הצורך בהגשת תביעה לערכאות משפטיות, שכר הטרחה לא יעלה על יותר מ-8 אחוז מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע. אם הוגשה תביעה בבית המשפט, שכר הטרחה לא יעלה על יותר מ-13 אחוז מהסכום שהוסכם לשלם לנפגע. אם שילמתם שכר טרחה גבוה יותר מהתעריף המקסימלי, אתם זכאים להחזר כספי. כאשר אתם בוחרים עורך דין, יש להימנע משכירת שירותיו של עורך דין הדורש שכר טרחה הגבוה יותר מהתעריף שנקבע בחוק.

בחינת הידע של עורך הדין

עורך דין מתמחה בתאונות דרכים

עורך דין המתמחה בתאונות דרכים אמור להיות בקיא באנטומיה של גוף האדם ולהכיר את שמות העצמות בגוף. בעת השיחה עם עורך הדין, מומלץ מאוד לבחון את הידע שלו בנושא. תוכלו למשל לומר שנפגעתם באזור החזה ולשאול האם הוא יודע מהם שמות העצמות שבאזור. אם הוא מתחמק ולא יודע לענות על השאלה, כדאי לבחור בעורך דין אחר שיש לו ידע מקצועי רב יותר.

שירות טוב

תיקי תאונות דרכים עלולים להימשך שנים רבות. עורך הדין צפוי ללוות אתכם לאורך כל הדרך, ולכן כדאי לוודא שהוא יעניק לכם שירות אדיב, נעים ויחס אישי. בדקו את התחושות שעורך הדין מעורר בכם במהלך שיחתכם. האם אתם מרגישים עמו בנוח? האם הוא סבלני לשאלות שלכם, או שמא הוא מתנשא עליכם ועונה לכם בקוצר רוח? חשוב לבחור בעורך דין שיגרום לכם להרגיש שהתיק שלכם חשוב לו, ושהוא יעשה הכל על מנת שתקבלו את מה שמגיע לכם.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם