באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

ציורי קיר לבתי ספר להעצמת הסביבה החינוכית

הסביבה שבה גדלים הילדים שלנו חשובה מאוד להתפתחות שלהם. ילדים שגדלים בנוף שאינו מטופח או בסביבה מוזנחת יספגו את האווירה וזו תשפיע על איכות חייהם ועל מידת האופטימיות שלהם. מנגד, ילדים שיגדלו בסביבה מטופחת ורבת גירויים יצליחו לפתח את הדמיון ולהרחיב את דעתם.

ילדינו מבלים לא מעט שעות משעות היממה במוסדות חינוכיים. זוהי סביבת הלמידה שלהם גם כשהם לא יושבים בכיתה וכאשר אנשי חינוך רוצים להעשיר את הסביבה של הילדים, ציורי קיר לבתי ספר יכולים להיות כלי רב עוצמה בידיהם. ציורי קיר לבתי ספר יכולים לחנך באופן טבעי או להעצים למידה, הם משפרים את האווירה ומהווים מקור להשראה ולפיתוח הדמיון.
ציורי קיר בשירות החינוך

יש מגוון רחב של אפשרויות כאשר מדובר בחיפוש רעיונות לציורי קיר עבור בתי ספר ומוסדות חינוכיים. בשורות הבאות ננסה לגעת בכמה רעיונות נפלאים שכדאי לשקול אותם וחשוב להבין שכל ציור קיר בודד יכול לשרת מטרה חינוכית שונה.

א. שאלה של גיאוגרפיה – על קירות מסדרונות בית הספר או בחדר שבו לומדים גיאוגרפיה ניתן לצייר את מפת העולם כך שהילדים יראו את היבשות והארצות השונות, אפשר לצייר אתרים חשובים כגון הטאג' מאהל שבהודו, פסל החרות או את מגדל אייפל, או אפילו להעתיק תמונה יפה של הקוטב הצפוני.

ב. להכניס את הטבע פנימה – בתי ספר יכולים לשפר את החזות שלהם ולהכניס את הטבע אל כותליהם בקלות רבה אם הם מחליטים לצייר חיות (אריות, פילים, ארנבים, דובים, פינגווינים, קנגורו ועוד) נופים (קרחונים, מדבריות, ג'ונגלים, נוף עירוני וכו') או תופעות טבע.

ג. קצת פנטזיה לעיצוב המציאות – מה שיפה בציורים בפרט ובאמנות בכלל הוא שהם לא חייבים לבטא את המציאות שבה אנחנו חיים ביומיום שלנו, הם יכולים לייצג גם את הדמיונות הכי פרועים. תמונות מהירח, מהמאדים או מהחלל נכנסים לקטגוריה הזו אבל יותר מכך, אגדות ומיתוסים, נסיכות, מלכים, אבירים או פיות יכולים לעטר את הסביבה החינוכית ולאתגר את הדמיון של הילדים.

ד. עושים היסטוריה – גם אירועים היסטוריים או אישים חשובים מהעבר ניתנים לקעקוע על קירות בית הספר ויהיה להם ערך חינוכי רב. כך למשל, אפשר לצייר את כיבוש הכותל במלחמת ששת הימים, את האולימפיאדה הראשונה ביוון, את גילוי אמריקה, גילוי האש או הגלגל, המהפכה הצרפתית, המאוצ'ו פיצ'ו או את המצאת המחשב הראשון.

ה. באמנות כמו באמנות – ילדים יכולים להיחשף לאמנות דרך אמנות ציורי הקיר. אפשר לצייר כלי נגינה או מלחינים מפורסמים (באך, מוצרט, פגניני, יו-יו מה או שופן), אפשר להעתיק יצירות אמנות מוכרות כמו המונה ליזה או להעתיק ציור תקרה נחמד מתקופת הרנסאנס. אפשר לצייר אמנות פלסטית דוגמת פסלים כמו "דויד" של מיכאל אנג'לו או לשעתק את המזרקה של אגם.

ציורי קיר לבתי ספר בארץ יכולים לתרום משמעותית לתהליך הלמידה והם עושים זאת באופן שאינו חודרני. הם יכולים להיות תפאורה נפלאה לסביבה החינוכית, לגרות, לאתגר ולהעשיר את עולמם של הילדים שלנו.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

LEAVE A RESPONSE

אולי יעניין אתכם גם