באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

ציורי קיר לחדרי ילדים ונוער: הלקוח הוא הילד

כשההורים שלנו היו ילדים, אלה היו התמונות הפסטורליות, כשאנחנו היינו ילדים אלו היו הפוסטרים של בקסטריט בויז, והיום אלו ציורי הקיר שממלאים את החדר של הילדים שלנו בדמיון, בדמויות, בצבעים ובעולמות פנטזיות סוחפים. כאימא לבת שבע קטנה ועקשנית, שכבר מגיל חמש חולמת על חדר מצויר מעולם האגדות, בדיוק כמו שיש אצל כל החברות שלה, עברתי בזמן האחרון דוקטורט שלם על ציורי קיר לחדרי ילדים ונוער.

הטיפים הבאים נכתבו בדם ובצבע, הרבה צבע, ואני מעניקה אותם לכל ההורים באשר הם חינם אין כסף, פשוט כי אני אדם טוב שרוצה שלום בית ולראות כמה שפחות כותרות בעיתון בסגנון: "ילד ברח מהבית לאחר שגילה להפתעתו דמויות שהוא ממש לא אוהב על קירות בחדרו" או "נערה מתבגרת לקתה בדיכאון קשה לאחר שנים שציור ענק של בוב ספוג השתרע מעל המיטה שלה".

1. תזכרו שלא משנה כמה אתם אוהבים את מיקי מאוס או מיני מאוס, או אם קראתם מחקר שציור קיר של צורות מסוימות תורם להתפתחות היצירתיות אצל הילד, או אם נורא בא לכם על נוף פסטורלי של יער קסום – אתם לא הלקוח. הלקוח הוא הילד שלכם. אם הוא עדיין תינוק, אז כמובן שההחלטה היא שלכם, אבל מגיל 3 אפילו, כדאי להתייעץ עם הילד ולו על הרעיון הכללי. תנו לו להיות חלק מהתהליך כי בסופו של דבר, זה החדר שלו. אם אתם מחליטים לצייר בעצמכם ולא להיעזר באיש מקצוע, תנו לו אפילו לעזור לכם במלאכה עצמה.

2. ילדים אוהבים ציורי קיר של דמויות כי קל להזדהות אתן ולדבר אתן ממש כמו עם חבר קרוב. הבת שלי שבחרה בדמותו של פה הדוב בציור הקיר שלה תמיד אומרת לו לילה טוב לפני השינה ובוקר טוב על הבוקר. לפעמים היא אומרת לנו שלא נעים לה ללכת לבית ספר ולהשאיר אותו כל היום לבד. אני מבטיחה לה שאכנס מדי פעם לשאול לשלומו…

דמויות הן בהחלט אופציה מעולה, אבל חשוב לקחת בחשבון כמה דברים: יש דמויות מצוירות שהן קלאסיות, בעיקר כאלה שהן מעולם האגדות, ויש לא מעט דמויות שהן להיט חולף. בתרבות הילדים דמויות כאלה מתחלפות כל הזמן, בערך כמו כוכבי ריאליטי. בהתחשב בכך שציור קיר הוא השקעה לא קטנה, שקשה להחליף בניגוד לתמונה, אנחנו מצפים שהציור ילווה את הילד במשך תקופה בת כמה שנים. הילד מאוד יתבאס להיתקע במשך שנים עם דמות שנעלמה מהתודעה תוך חודשים ספורים.
מאותה סיבה גם כדאי לבחור עם הילד דמות שלא תהיה ילדותית מדיי, כזו שתוכל ללוות אותו מהמעבר מהגן ליסודי, או בין הכיתות השונות ביסודי. הדבר נכון לגבי בחירה של ציורים מכל סוג שהוא.

3. הילד מאוד רוצה ציור קיר, או שאתם מאוד רוצים בשבילו, אבל אתם גרים בשכירות? במצב של היום יש מצב טוב שעד שתקנו דירה משלכם הוא כבר יתגייס לצבא. אם זו דירה בשכירות ארוכת טווח של לפחות 2-3 שנים קדימה, ויש לכם בעל בית נחמד, לכו על זה. לטובת מי שחושש או שגר במקום יותר זמני יש גם פתרונות נוספים, כמו מדבקות רב פעמיות של ציורי קיר גדולים שניתן לקלף בקלות מהקיר.

לעוד שלל ציורי קיר לחדרי ילדים ונוער בקרו באתר של אבי בליטשטיין

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

LEAVE A RESPONSE

אולי יעניין אתכם גם