באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

בארצנו שטופת השמש תריסים הם בבחינת מוצר הכרחי בבית, במשרד או במפעל. הם מאפשרים לנו לווסת את כמות השמש שחודרת לחלל ובדרך זו גם מאפשרים לנו לווסת את כמות החום.

בשנים האחרונות התריסים הרגילים שהיו לרובנו בבית נעלמו ואת מקומם כבשו התריסים הממונעים ומה הפלא? תריסים ממונעים מציעים לנו אלטרנטיבה נוחה יותר שיכולה לשפר את איכות החיים שלנו משמעותית. תדמיינו שאתם לא צריכים לקום מהמיטה שלכם כדי לפתוח את התריסים בבוקר. או שאם לפתע השמש מסנוורת אתכם כי קרניה נשברים על מסך המחשב, אך לא תצטרכו לקום מהכיסא כדי להגיף את התריסים או לשנות את המקום שבו אתם יושבים.

זה לא קסם ואין פה ניסים, התריסים של היום הם פשוט חזית הטכנולוגיה והטכנולוגיה הזו יכולה להיות גם בכף ידכם, כל שעליכם לעשות זה רק לבחור את התריס הממונע המתאים ביותר לכם.

תריסים ממונעים בכוח בטריות. תריסים ממונעים באמצעות בטריות הן בהחלט אופציה טובה ופשוטה. במקום להיות מחובר בעזרת חוטי חשמל פשוט מניעים את התריסים בעזרת סוללות. יש לסוללות תא ייעודי מיוחד שבו שמים את הסוללות וזה הכול בעצם. תריסים ממונעים המופעים על ידי סוללות תורמים מאוד לאסתטיקה של הבית. הם משאירים את החלל נקי מחוטי חשמל וחיבורים חשמליים ויוצרים מראה נקי ואלגנטי.

תריסים המופעלים על ידי סוללות מתאימים מאוד לחדרים שיש בהם חלונות במקומות לא כל כך נגישים או רחוקים, הם פתרון נהדר כאשר אין שקעי חשמל זמינים בחדר והם נהדרים לחדרים רטובים כמו חדרי אמבטיה, שם חוטי חשמל לא יבואו במגע עם מים. לתריסים כאלו אמנם מספיקות סוללות AA, אך יש לקחת בחשבון שיהיה עלינו להחליף תדיר את הסוללות, וזה גם החיסרון הכי גדול של שיטה זו. פתרון טוב, אך יקר.

תריסים חשמליים קלאסיים. אם אתם לא בעניין של החלפה תכופה של סוללות, אז אולי כדאי לכם לשקול תריסים חשמליים קלאסיים. אל דאגה יש מספר רב של סוגים כך שכל אחד יכול למצוא את התריסים החשמליים המתאימים לוולטאג' הדרוש לו, אך תריסים שכאלו חייבים להיות בסמוך לשקע חשמלי בקיר. התריסים הללו נחשבים לפתרון הכי פופולרי וגם הכי זול מבחינת צריכה אנרגטית. כדי ליהנות מתריסים חשמליים צריך להתקין אותם עם בעל מקצוע שיודע את העבודה. ולמרות שהזמנת איש מקצוע להתקנה משמעותה עוד קצת השקע, בטווח הארוך – מדובר בחסכון גדול בהוצאות החשמל החודשיות ובפתרון זול.

תריסים המונעים על ידי אנרגיה סולרית. מה שיפה בתריסים ממונעים בישראל זה שכמעט תמיד יש לנו מקור סולרי חינמי זמין – השמש הישראלית. כדי שתריסים ממונעים יופעלו בכוח אנרגיה סולרית צריך להתקין מערכת פנלים סולאריים שתקלוט את קרני השמש ותמיר אותן לאנרגיה. החיסרון בשיטה הזו היא שלא כל החלונות מקבלים את אותה כמות של שמש, מה שהופך את התריסים המופעלים בכוח הסולארי למתאימים בעיקר למקומות שבהם יש שפע של שמש. כמו כן, צריך לוודא שאזור החלון והפנלים הסולאריים לא מוצלים על ידי סוככים, גגות או עצים. פתרון יעיל, אך תלוי בזמינות השמש.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם