באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

פינת אוכל חכמה

פינת אוכל חכמה

אחד הנושאים החמים ביותר בעולם הריהוט ובכלל בעולם של עיצוב ומוצרים לבית, הוא כל התחום של מוצרים חכמים. מדובר על מוצרים שמטרתם לעשות לנו את החיים קלים יותר ובעזרת כפתורים שונים שנמצאים בהם, הם מפעילים אופציות שונות אשר יוצרות את השימוש במוצר להרבה יותר נוח, פשוט וכמובן חכם.

הרעיון של פינות אוכל חכמות הוא למעשה המשכו של מה שאנחנו מכירים כיום כבית חכם. רעיון זה החל להופיע בשנות התשעים, אם בהתחלה היה נראה שמדובר בדבר אשר לקוח מסרט מדע בדיוני עם הזמן זה הפך יותר ויותר נפוץ בבתים חדשים וכיום זה הופך להיות כמעט סטנדרט. כך גם בכל מה שקשור לריהוט חכם המשלב בתוכו גם פינות אוכל.

לפני שניכנס לעומק העניין בכל הקשור לפינת אוכל, נסביר בקצרה מה זה אומר בית חכם ולמה זה טוב. הרעיון של בית חכם הוא פשוט, אפשרות להפעיל שירותים ומכשירים שונים בבית בלי שנהיה בבית, בצורה חכמה ומדורגת על פי הצרכים שלנו. למשל, אנחנו נוכל לשלוט באמצעות הפלאפון במזגן הבית או במכונת הכביסה וכן הלאה. הרעיון שנייעל את הזמן שלנו ונבצע דברים שונים בבית גם בלי שנהיה בו. זה חסכוני ויעיל.

שילוב של אלמנטים חכמים

פינת אוכל חכמה משלבת בתוכה אלמנטים שונים שקיימים בבית חכם אך גם אלמנטים נוספים. מצד אחד אנחנו יכולים למצוא ריהוט כמו למשל כיסא אוכל או שולחן אוכל, שנפתחות בצורה ייחודית, ומאפשרות שימושים נרחבים בצורה חכמה וכן מדובר בריהוט מודולארי כזה שחוסך מקום במרחב. למשל כסאות נפתחים, שולחנות שאפשר לפתוח אותם למגוון גדלים ועוד. מדובר על ריהוט שמשתלב היטב במרחב מבחינה עיצובית אך בנוסף גם שומר על החלל הפתוח במרחב, כלומר הוא לא יוצר מצב בו חלק גדול מהמקום הולך על ריהוט ואז לא ניתן לבצע שינויים משמעותיים בעיצוב או ליהנות מחללים ריקים.

פינת אוכל חכמה היא כזאת שגם משתלבת במרחב וגם השימוש בה הוא יעיל. ניתן להוסיף בה אפשרויות לשליטה מרחוק על כל מיני אופציות במטבח כמו לדוגמה האפשרות להפעיל את התנור או המיקרוגל דרך כפתורים מיוחדים שמותקנים בתוך השולחן, או האפשרות לשלוט על התאורה והמוזיקה ברדיו דרך כפתורים מיוחדים בכיסאות האוכל שלנו בנוסף לשילוב המודולרי של כל חלק שמאפשר לנו ניצול של מקום.

השימוש בריהוט חכם הולך ומתגבר בשנים האחרונות ככל שהטכנולוגיה מתקדמת וכן סגנונות העיצובים הופכים יותר ויותר מתאימים לחללים בגדלים שונים של דירות או משרדים.