מאמן כושר אישי
0

עבודה עם מאמן כושר אישי בזמן ההיריון

לעשות או לעשות פעילות גופנית בזמן ההיריון? זאת שאלה שהרבה נשים הריוניות מתחבטות בה. אף אחת לא רוצה לאבד את הכושר הגופני בזמן שהבטן צומחת, אבל ברור שאי אפשר לעשות הכול. בגדול, דווקא חשוב לעשות ספורט במהלך ההיריון לטובת הבריאות של האם וגם של העובר, אבל אם ההריונית לא הייתה ספורטאית מצטיינת לפני כן, תקופת ההיריון היא לא הזמן להתאמץ בטירוף ולבצע אימונים קשים במיוחד. למישהי שלא עשתה מקודם ספורט מומלץ ללכת על פעילות אירובית קלילה – הליכה בפארק או על הליכון, אופני כושר, מכשירי קרוס למיניהם וכדומה.

מומלץ לא להתאמן יומיים ברצף, כך שהמינון הוא שלוש פעמים בשבוע, כ-30 דקות בכל פעם. ובכל מקרה, תמיד חשוב להקשיב לגוף. אם קשה, אז לא להקשות יותר, לנוח, להרגיע, להוריד הילוך. את בהיריון, תשלימי עם זה, הבטן תגדל, יהיו כל מיני תופעות הורמונליות מוזרות, אבל בסופו של דבר, זה ייגמר ואחר כך תוכלי להתאמן באופן הדרגתי עד שתגיעי לאולימפיאדה, או לכל הפחות למכביה.

מה לגבי שיעורי סטודיו למיניהם? הרי לא מעט נשים אוהבות לעשות מדרגות, אירובי, פילאטיס וכדומה. למרבה השמחה אפשר לעשות בזמן ההיריון ביחד עם מאמן כושר אישי או מדריך קבוצתי שיעורי פילאטיס, עיצוב, יוגה וכדומה, אבל יש אבל – בתחילת ההיריון, בשלבים המוקדמים, לא כדאי לבצע קפיצות, ריצות ודילוגים באופן מרובה. מי שלא התאמנה בכלל בדברים האלה לפני ההיריון צריכה להתחיל ברמת מתחילים ולעדכן מלכתחילה את המאמן באיזה שלב של ההיריון היא נמצאת. בכלל כדאי לדבר עם מאמן לפני השיעור ולבדוק אם הוא מתאים לשלב ההיריון ולמצב הגופני. כדאי גם לברר עם המאמן הוסמך לפעילות עם נשים בהיריון, כי חשוב שהוא יידע מה מותר ואסור לאישה לעשות.

כנ"ל לגבי הרשמה לחדר כושר – חשוב לעדכן את המאמן במקום על שלב ההיריון שבו נמצאים כדי שהוא יבנה תכנית אימונים מתאימה. וגם במקרה הזה, חשוב לוודא שהמאמן הוסמך לבנות תכנית אימון אישית לנשים בהיריון. לא כל אחד יודע לעשות זאת!

איזה יעדים כדאי להציב מבחינת כושר בזמן ההיריון?

המטרה העיקרית של אישה בהיריון צריכה להיות שילוב של פעילות גופנית כדי לשמור על הבריאות שלה ושל העובר, כי ספורט זה תמיד טוב וחשוב. עם זאת אין לכוון למקומות גבוהים מדיי של שיפור ביצועים ספורטיביים של בניית שריר וחיטוב הגוף. בסך הכול המטרה לשמר רמת כושר טובה יחסית ועל תחושה כללית נוחה. גם אם היית ספורטאית מצטיינת לפני כן ואת חשה ירידה ביכולות שלך, זה בסדר, זה לגמרי טבעי. אל תעמיסי על עצמך כדי לעשות בדיוק מה שעשית קודם והכי חשוב – אל תתבאסי על עצמך.

itemit

כתיבת תגובה