באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

מהן נורות לד? מה צריך להבין כשרוכשים אותן?

עם הפופולאריות ההולכת וגוברת של נורות לד, פחות ופחות אנשים יודעים מהן נורות אלו, מה הן יודעות לעשות ומהם יתרונותיהן?

זה נראה כאילו בכל מקום מדברים על נורות אלו, ואנשים מתחילים לבצע השוואות בין נורות לד לסוגי תאורה אחרים. מאמר זה מגיש את כל המידע של מומחי תאורה, בצורה קלה להבנה.

חמישים אלף שעות של אור

כשמשווים את תוחלת החיים של נורות לד לתוחלת החיים של נורות אחרות, הדבר הראשון אותו יש להבין הוא איכות האור והמבנה האיכותי של גוף התאורה המסוגל לשמור על בהירות ברמה של שבעים אחוזים גם לאחר תפקוד של חמישים אלף שעות. איכות התאורה אינה יורדת לאחר פרק זמן זה, אך האור הופך להיות מעט עמום.

יתרונות נורות לד

נורות לד מתפקדות ביעילות גבוהה יותר מבחינת המרת כוח לבהירות. הן יקרות, אך הן חוסכות חמישים אחוזים מחשבון צריכת החשמל שלכם. עכשיו בואו נבדוק את יתרונות הנורות מבחינת אורך החיים שלהן. נכון שהן עולות יותר כשרוכשים אותן, אך אין את הטרחה של החלפת נורות לעתים תכופות. השיקול הכולל של כוח, תוחלת חיים ועלות מתמקד בתפקוד למשך פרק זמן ארוך יותר. בנוסף, חשוב לשקול גם גורמים כגון רטט, מחזור פעולה, ורכיבים חזקים שמאפשרים לנורות לד להחזיק מעמד למשך עשרות אלפי שעות.

נורות לד בהשוואה לסוגי תאורה אחרים

נורות לד הן דיודות פולטות אור, ויש להן תוחלת חיים ויעילות חשמלית גבוהה פי כמה בהשוואה למנורות ליבון. הן פועלות ביעילות רבה יותר גם מרוב מנורות הפלורסנט, וחלקן מסוגלות לפלוט יותר משלוש מאות לומן לכל ואט, כפי שטוענים יצרני תאורה. הביקוש לנורות לד צפוי לגדול פי 12 בעשור הקרוב, ויצרני תאורה מדווחים שכבר בשנת 2016 המכירות של נורות לד המריאו לשיעור גבוה בעשרה אחוזים מהדרישה למנורות ליבון. ושיעור הצמיחה של מכירות נורות אלו משנת 2014 עומד על 25%.

חלופה ידידותית יותר לסביבה בהשוואה לנורות ליבון

נורות לד משתמשות במוליכים למחצה שמפיקים אור כשזרם חשמלי עובר דרכם. גופי תאורת פלורסנט קומפקטיים, שהם החלופה הנפוצה ביותר לנורות ליבון, משתמשים בחשמל על מנת לעורר גז כספית עד שהוא פולט אור אולטרה סגול (UV). אור זה מועבר באמצעות זרחן, מה שגורם לו לפלוט אור גלוי יותר, ובכך להרחיב את הזיהום הסביבתי.

שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון: רמת בהירות מלאה

בדומה למנורות ליבון, ושלא בדומה לרוב מנורות הפלורסנט, נורות לד מגיעות לרמת בהירות מלאה ללא צורך בזמן חימום, ויש גם את השיקול של אורך החיים המופחת של תאורת פלורסנט, הנובע משימוש תכוף במתג ההפעלה. העלות הראשונית של נורות אלו גבוהה יותר ברוב המקרים, אך רמת הבהירות שלהן וגוון התאורה, כמו גם גוף התאורה האיכותי, מפחיתים את העלויות לאורך הזמן.

גופי תאורה רוכשים רק במקום אמין ומוסמך

כשאתם הולכים לבחור נורות לד לבית או לבית העסק שלכם, חשוב שתבחרו את החנות הנכונה בה תמצאו מגוון עשיר של אביזרי תאורה וחשמל, לצד שירות מסור של אנשי מקצוע מיומנים. חפשו את החברה המספקת אחריות לגופי התאורה שאתם רוכשים, עם צוות שיודע להסביר את האיכויות הגבוהות והיעילות של נורות לד, הנמכרות במחירים סבירים.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

אולי יעניין אתכם גם