באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

טעויות נפוצות בעולם בניית האתרים שפשוט חייבים להימנע מהן!

בניית אתר חדש זו חוויה. זו יכולה להיות חוויה טובה שבסופה תצאו מרוצים ומרוויחים אך היא גם יכולה להיות חוויה שתגרום למפח נפש ולא מעט הפסדים.
יש כמה כללים בתהליך בניית אתרים שצריכים להיות מודעים אליהם ויש טעויות נפוצות שרבים נופלים אליהם. כמי שיש לו שנים של ניסיון בבניית אתרים החלטתי לרכז עבורכם כמה טעויות רווחות שכדאי לכם מאוד להימנע מהן:

  • לא מומלץ להשתמש בטקסטים מהבהבים באתר האינטרנט, זה לא נראה מקצועי ואתם עשויים לאבד גולשים אפילפטיים (בישראל יש כ-60,000 אפילפטיים!!!).
  • את התוכן שלכם באתר תארגנו באופן מסודר, קצר וברור: רשימות ובולטים, כותרות ותתי כותרות וכמובן פסקאות קצרות וממצות. הגולשים שלכם רוצים למצוא מהר את המידע שהם מחפשים. אלא אם כן גיל הגולשים הממוצע שלכם הוא 80 ומעלה, להם… יש הרבה זמן…
  • מוסיקה באתר זה כל כך חורף 1999. בשנים הראשונות של האינטרנט מפתחים ובוני אתרים שילבו מוסיקה כמעט בכל אתר שפיתחו. בזמנו זה נראה כמו רעיון מדהים – לרתום את כל החושים לחוויית הגלישה. ובכן, מוסיקה באתרי האינטרנט לא עמדה במבחן הזמן וכל המומחים ממליצים שלא להשתמש בה, ואם כבר מוכרחים – אז צריך להעביר את השליטה במוסיקה/סאונד לגולש, כדי שהוא יחליט מתי להפעילה אם בכלל. אחרת… הבוס יגלה שהעובדים שלו מחפשים כל היום צימרים ולא באמת עובדים.
  • מי לא מכיר את התסריט המתסכל הבא: "ברור אין בעיה אני אאיית לך את שם האתר שלנו: S כמו סופרמן, O כמו או מיי גאד, U כמו יו אר אל, L כמו לאב, V כמו ויקטוריה, C כמו קומפליקייטד, I כמו איי לאב יו, T כמו מיסטר טי, S כמו סיבכתי אותך?, T כמו טי-רקס, O כמו או מיי גאד נוט אגיין, C כמו הויטמין, W כמו ווט דה פאק, T כמו שוב פעם טי רקס? U כמו יוווו כמה אותיות, D כמו די!!!
  • Sorry, Our URL Is Very Complicated it's The 17th time I I'm Spelling Our Company URL, I WANT TO DIE!!!
    שם הדומיין שלכם (שנקרא גם שם מתחם או URL) חייב להיות קצר, קולע וקל לכתיבה ובוודאי לאיות. כדאי מאוד לשלב מילת מפתח שמאפיינת את העסק או את שם החברה, וזאת כדי להימנע משיחות איות ארוכות, מתישות ומייגעות…(ומעליה מטרידה בשיעור ההתאבדות בקרב העובדים 🙂 ).
  • אל תבלבלו את המוח לגולשים שלכם. יש לא מעט אתרים שיש להם כל מיני גרסאות לאתר אשר שבעטיין הם שואלים את המבקרים כל מיני שאלות, ביניהן: "באיזה רוחב פס תרצה לגלוש?" "56Kbps"? "דרך HTML"? "פלאש"? "תרצו לראות גם תפריט קינוחים"? – בן אדם, אני רק רוצה לראות התוכן של האתר, אל תסבכו אותי עכשיו!!!!
  • כאשר אתם יושבים מול נציג חברת בניית האתרים חשוב שתגידו לו שאתם לא מעוניינים בצבעים רבים וחזקים מדי. זה לא נעים לגלוש באתר צעקני וצבעוני יתר על המידה, אלא אם כן עיקר התנועה שלכם מגיעה מאמירויות המפרץ.
  • אל תשכחו לרשום באופן בולט ובכל דפי האתר את פרטי יצירת הקשר איתכם, ולא אנחנו לא מדברים על מספר פקסימיליה, הכוונה לטלפונים, אימיילים, מאסנג'רים וכו'.

תתחדשו ושיהיה בהצלחה עם האתר החדש!

המאמר נכתב בשיתוף עם ATP-LOGIC, חברת בניית אתרים מהגדולות והמובילות בארץ.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

LEAVE A RESPONSE

אולי יעניין אתכם גם