באנר דודי שרון

Rtcles

דברים שמעניינים אנשים

שאלות ותשובות על מזון לכלבים

יש שאלות שאנחנו לא מעזים לשאול או לא יודעים את מי לשאול, אבל הן נורא מעניינות אותנו, במיוחד כשזה נוגע לחיית המחמד החמודה שהענקנו לה בית חם ואוהב. ביררנו עם טובי המומחים עבורכם את התשובות לשאלות המסקנות ביותר שנוגעות בתזונת יקיריכם ההולכים, קופצים ומתגלגלים על ארבע:

מה היתרונות של שילוב פרוביוטיקה במזון לכלבים?
בדומה לבני אדם גם לכלבים וגם לחתולים יש חיידקים "טובים" ו"רעים" במערכת העיכול שלהם. פרוביוטיקה או חיידקים טובים מסייעים לשמור על איזון בריא על ידי דיכוי חיידקים רעים שמתרוצצים להם במעיים. מערכת עיכול בריאה תעכל טוב יותר מזון ותפיץ מרכיבים מזינים בצורה יעילה יותר. מדובר במרכיב חשוב במערכת חיסונית בריאה. לכן מזון שמכיל פרוביוטיקה מומלץ ביותר.

האם מומלץ שיהיה מלח במזון של הכלב?
בתזונה של כלבים וחתולים כאחד נדרש שילוב של מלח. נתרן וכלור הם מינרלים חשובים עבור חיות המחמד, ובמיוחד עבור הגורים שביניהן. נתרן תזונתי מסייע לגדילה ולהתרבות של החיות.

הכלב סובל מדלקת פרקים – איזה מזון לכלבים מתאים לו?
מומלץ כי המזון יכלול גלוקוזאמין כונדרואיטין. הרמות שנוספות למזון לכלבים בוגרים ולכלבים מגזעים גדולים הן גבוהות יותר מאשר אלו הנמצאות במזון כלבים רגיל. לא יהיה דיי במזון כזה כדי לטפל בכלב שסובל מדלקת פרקים, אבל זה יכול לסייע כאשר יש לכלב דלקת קלה. כמו כן, שמירה על משקל גוף בריא חשובה מאוד כדי למזער סימפטומים של דלקת פרקים. כלבים הסובלים מעודף משקל נותנים יותר לפתח את המחלה וסובלים מכאבים קיצוניים הקשורים למפרקים.

הכלב שלי אוכל צואה. למה הוא עושה את זה לכל הרוחות?
קודם כל, מדובר בבעיה התנהגותית ולא בעניין לדאגה רפואית. כלבים שאוכלים את הצואה שלהם או אף אוכלים צואת חתולים עושים זאת כי הם אוהבים את זה. הם כבר ראו כלב אחר עושה את זה והם לא רוצים להפסיד את התענוג או שהם סתם משועממים. מומלץ ללכת עם הכלב עם רצועה, מיד להרים את הצואה ולהפריד בין הכלבים, אם יש כמה כאלה בבית, כאשר הם יוצאים החוצה אחרי ארוחות.

הכלב שלי משלשל מדי פעם. האם זה בגלל האוכל שאני נותן לו?
שלשול או צואה רכה הן תלונות נפוצות שעולות מבעלי חיות מחמד, במיוחד בעלי כלבים שמוליכים אותם עם רצועה. תזונה לא נכונה יכולה לגרום לבלגנים בבטן שיובילו להקאות או לשלשולים. אולם, אם חיית המחמד לא יכולה לסבול משהו בתזונה הרגילה שלה, מצופה לראות סימנים של חוסר עיכול באופן קבוע ולא מדי פעם.

כאשר הכלב משלשל מדי פעם הסיבה העיקרית היא מאכל של מזונות שהם לא חלק מהתזונה הרגילה. זה יכול להיות חטיף או משהו טעים שהם מצאו בחצר או בזמן ההליכה ברחבי השכונה. זה כמעט בלתי אפשרי למנוע מכלב לאכול משהו שהוא לא אמור. חלק מהכלבים עושים זאת לעיתים רחובות אבל כלבים אחרים עשויים לעשות זאת על בסיס יומי. אם השלשול מתרחש בכל פעם שהכלב מואכל בסוג מסוים של חטיף או סוג מסוים של מאכל אדם, יש לנסות לעצור את זה ולראות האם הבעיה נמשכת.

Tags:
מירב כותבת ועורכת תוכן בכירה במגזין Rtcles.
View all posts

LEAVE A RESPONSE

אולי יעניין אתכם גם